Free cookie consent management tool by TermsFeed Policy Generator

Nyheder

Sejlere søsætter app, der letter livet på vandet

22-06-2022 / Kristoffer Vendelbo

Det var ikke alle brancher, der led under coronapandemiens nedlukninger og rejserestriktioner. For mens flyene var groundede på grund af rejserestriktioner, gik danskerne i bådene og stak til søs. Salget af lystbåde eksploderede, og bådmæglere og havnemestre har aldrig haft mere travlt. Og de mange nye både skal naturligvis vedligeholdes og repareres fra tid til anden. Det udgør en helt ny udfordring for mange sejlere.

”Det er ikke altid let at finde præcis den hjælp, man har brug for, i nærheden af hvor man er. Det gælder både i Danmark og i udlandet, og det gælder både til søs og i havn. Derfor har vi udviklet en app, der hjælper sejlere og reparatører med at finde hinanden,” fortæller Klaus Østergaard.


Erfarne iværksættere og sejlere står bag

Sammen med tre andre, tidligere Løvens Hule-deltager og medstifter af virksomheden MuteBox, Thomas Keller, serie-iværksætter Jesper Riber og Managing Director hos Trelleborg Marine Systems Denmark, Tommy Mikkelsen, har han grundlagt virksomheden og app’en Navipair.

 ”I app’en kan man oprette sig som bådejer og som det, vi kalder Repair Hero. En Repair Hero kan være en professionel reparatør eller en sejler, der har kompetencerne til at foretage bestemte typer af reparationer eller vedligehold. App’en er skabt af sejlere, for sejlere, for at gøre det nemt at finde den hjælp, man har brug for, uanset hvor man befinder sig, og den understøtter det stærke fællesskab, der er blandt sejlere, som i forvejen er kendt for gerne at hjælpe hinanden. Vi gør det bare lettere ved at sætte det i system,” forklarer Klaus Østergaard, der er direktør i Navipair.

 

Internationale ambitioner
I Navipair-app’en kan man som bådejer holde styr på sine to-dos ombord, og via bådens position indhente tilbud på løsning af opgaverne blandt de Repair Heros i nærheden, som også er tilmeldt app’en. Det gælder uanset, om båden er i dansk farvand eller eksempelvis i Middelhavet, hvor mange lystsejlere enten lejer eller køber en både, som de måske senere fragter til Danmark.

”Vi har netop lanceret app’en i Danmark og nu går vi videre med landene omkring Middelhavet, Italien, Grækenland osv. Ambitionen er at gøre det lettere, og billigere, at nyde livet til søs i stedet for at bruge tiden på at sejle rundt og lede efter den hjælp, man har brug for. App’en giver mulighed for at indhente flere tilbud på en opgave, både fra amatører og professionelle Repair Heros, så man også har noget at sammenligne med,” fortæller Klaus Østergaard.

 App’en Navipair er gratis at downloade til både iOS og Android. Når man begynder at bruge den til at give eller indhente tilbud, er der mulighed for at tegne abonnement på den.

 For yderligere oplysninger se www.navipair.com 

Kom tættere på dine drømme om langturssejlads:

Om FTLF

Foreningens formål er at arbejde for kendskab til og muligheden for langturssejlads.

Klik her for at læse mere om FTLF

Seneste nyheder

Kontaktinformation

FTLF sekretariat
Gustav Wieds Vej 25
8000 Aarhus C

(+45) 86 18 24 95

Åbningstider på sekretariatet:
Åbent: mandag - torsdag 10-14, fredag lukket.
Skriv til ftlf@ftlf.dk, hvis du gerne vil komme på et andet tidspunkt - så finder vi ud af det.